Správné nastavení ceny je klíčem k úspěchu

Důležité je nabízet nemovitost co nejlepším způsobem a co sehraje klíčovou úlohu ?

Klíčovou úlohu v tom sehraje nejen kvalitní prezentace, o které jsem již psala v minulém článku, ale nejčastěji se chybuje v nastavení CENY a to je klíčové, neboť správně nastavená cena rozhodne zda budete prodávat a nebo prodáte.

A to v roce 2023 platí víc než kdy před tím.

Zájemce se jako první bude zajímat cena!

Nabídková cena je při prodeji nemovitosti natolik zásadní, že zájemce než se dozví řadu jiných důležitých informací , se rozhoduje právě na základě ceny.

Požadovat hned zpočátku správnou cenu, stanovit dobře nabídkovou cenu nemovitosti je klíčové, protože se tím vymezuje okruh lidí, kteří se o Vaši nemovitost začnou zajímat a zejména okruh zájemců, kteří se vůbec ozvou a kteří dorazí na prohlídku.

Kdo tímhle filtrem neprojde, ten Vaši nemovitost nemůže koupit. První vystavení nabídky či inzerce Vaší nemovitosti má nejsilnější efekt a pozdější napravování chybného začátku není zadarmo.

Rozlišujeme tři typy cen a to cena nabídková a cena obvyklá cena tržní.

Cena nabídková je cena, kterou požadují prodávající a mnohdy se to mísí samozřejmě s jejich citovým vztahem k dané nemovitosti. Jen oni sami vědí, kolik úsilí a let zde strávili a kolik pěkných vzpomínek právě tady zanechají.

Cena obvyklá, je běžně realizovaná cena „stejné“ či alespoň co nejvíce srovnatelné nemovitosti, tedy za co se takové nemovitosti běžně prodávají.

Na konec tržní cena je cena, za kterou svoji nemovitost skutečně prodáte a je určena dohodou kupujícího a prodávajícího nad všemi podmínkami kupní smlouvy.

Nabídková cena – chybné přístupy a jejich dopady

Jaká jsou rizika chybného stanovení ceny?

Nasadíte-li ji příliš nízko, zvýšit ji během jednání s konkrétním zájemcem je problematické a obchodně nešťastné, kupující na to bude reagovat negativně.

Aukce jsou vhodné jen v menším procentu případů a musí se umět. Neuměle provozovaná aukce většinu zájemců doslova naštve a odmítnou se dále účastnit, a mnoho lidí to vidí negativně a obvykle vychází z prvotní informace o ceně.

Opačnou chybou je ale nasazení příliš vysoké ceny, tedy nad uvedené hodnoty.

Cena je vedle lokality první, čemu věnuje zájemce pozornost už při „zjišťování “ konkurenční inzerce, ostatní informace (typicky stav nemovitosti, ale mnohdy i výměry atd.) jsou z jeho pohledu nejasné anebo sporné.

Někteří inzerenti ani nemyslí svoji nabídku vážně a to stojí zájemce příliš času a námahy.

Na trhu je množství nabídek, které s nimi kupující okamžitě srovnává, tedy množství konkurenčních nemovitostí. Příliš nadsazená cena pravděpodobně vyřadí Vaši nemovitost z jeho rozhodování o nabídku se vůbec do větší hloubky nebudou zajímat.

Jestliže časem nabídkovou cenu snížíte, kvalifikovaný zájemce (nabídky průběžně sleduje a většinou má překvapivě dobrý přehled) často novou, pro něho přijatelnější cenu už „nevidí“. Nemovitost se mu zdá podezřelá, něco s ní asi bude, když ji nikdo nechce a nemůže se prodat.

Nejhorší je vzbudit dojem „ležáku“.

Ještě horší jsou různé ceny v jednu dobu vinou souběžné inzerce více zprostředkovatelů. Opravdoví zájemci sledují trh dlouhodobě, a reagují na nové, nadějné nabídky rychle.

Pokud se rozhodnete slevit vždy je efektivní velká jednorázová sleva , než postupně slevovat po malých částech, neboť to nevypadá dobře a lidé hledají důvod proč k tomu dochází.

Jiná věc je slevit nakonec během konkrétního jednání, kdy si zájemce už nemovitost prohlédl a zvažuje její klady a zápory. Tam má vstřícný postoj ke slevě své místo, citelně podpoří rozhodnutí pro koupi a s tím také již byla nabídková cena nasazena.

Nedělejte zbytečné chyby!!!

 

Sjednejte si schůzku, vytvořím TRŽNÍ odhad Vaší nemovitosti a teprve potom se rozhodněte co dál.

 
 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *